Materské školy
I. PSYCHOLOGICKÁ A ŠPECIÁLNO-PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A INTERVENCIA
Forma realizácie: individuálna
Cieľová skupina:
➛ deti s nerovnomerným a zaostávajúcim vývinom
➛ deti zo sociálne znevýhodneného prostredia
➛ deti zanedbávané, týrané, zneužívané a inak ohrozené
➛ deti pokračujúce v povinnom predprimárnom vzdelávaní, v záujme korekcie nedostatkov
➛ oblasti kognitívneho, rečového a psychomotorického vývinu
➛ deti predškolského veku (posúdenie školskej spôsobilosti)
➛ deti choré a zdravotne oslabené
➛ deti so zdravotným postihnutím
➛ deti s mentálnym postihnutím
II. DEPISTÁŽ V MATERSKEJ ŠKOLE PRED VSTUPOM DETÍ DO ZÁKLADNEJ ŠKOLY
Forma realizácie: individuálna i skupinová
➛špeciálno-pedagogická depistáž s detekovaním deficitov v zručnostiach a návykoch
detí predškolského veku
➛psychologická depistáž zameraná na školskú spôsobilosť u detí pred vstupom do
základnej školy
➛logopedická depistáž, logopedická diagnostika
➛tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina
III. PREDNÁŠKA SPOJENÁ S BESEDOU:
➛ efektívna komunikácia RODIČ - DIEŤA – psychologička / špeciálna pedagogička
➛ prednáška pre rodičov (čo má ovládať predškolák pred nástupom do ZŠ) -
psychologička alebo špeciálna pedagogička - podľa voľby
IV. RÔZNE
➛ odborné poradenstvo pri adaptačných problémoch
➛ konzultačná podpora pre rodičov detí pred vstupom do ZŠ